GIS kunne være et kraftigt værktøj til at lette forståelsen af den IT baserede process. Desværre har GIS sammen med IT generelt formået at forblive det svære faglige område som kun teknikere og nørder med skæve tankesæt finder sig på hjemmebane i ... Og igen så er det jo ikke helt sandt ... Hele Web 2.0 revolutionen og deri også hele den sociale bølge har jo mere en bevist at IT holder og at ALLE kan være med ... Det som man endnu ikke har formået når vi taler offentlig IT og services stillet til rådighed af det offentlige det er at gøre tjenester lige så mundrette som førnævnte. Spørgsmålet er dog om det vil kunne lade sig gøre ... jeg tror det, men jeg har dog ikke Facebook og lignende i tankerne - det er kun det gnidningsløse flow og uendelige antal af muligheder jeg ser for mig ... Det kan lade sig gøre ...
/Sik
Only Danish ...
/Sik
Quote
[...] 66 procent af de 18-45 årige mener, internettet har forbedret det offentliges service. Kun 16 procent af det repræsentative udsnit af befolkningen, der er blevet spurgt, mener ikke, at de digitale kanaler har ført til forbedret service.
Og hvis man zoomer ind på gruppen af 26-35 årige, så foretrækker 60 procent ligefrem kommunikation via mail og hjemmesider frem fra andre former - for eksempel at ringe eller møde op på et servicecenter. [...]
Read more:
Ingen kommentarer:
Send en kommentar