torsdag den 30. oktober 2008

Sociale netværk vil ændre forholdet til it-leverandører


Sociale netværk ér en kommunikationskanal på lige fod med mail og 'web'. Disse nye netværk må og skal leverandører af software og web applikationer lære at mestre ellers vil de nye unge opfatte arbejdet med dem som tunge, statiske og uden fleksibilitet. 
Men det er ikke kun leverandørerne som skal ændre tankegang. Det er i lige så høj grad de organisationer, firmaer, institutioner som køber varen som skal tænke nyt - tænke web 2.0.
Blandt disse finder vi kommunerne som i princippet burde stå forrest når det gælder sociale relationer med borgerne - men er de klar?
/Sik


Social networks like Facebook and the like must be considered as an individual and new channel for information like mail, chat and traditiobal web 1.0. By doing so one must realise that most current software out there needs to be upgraded in order to meet the needs and expectations by the new users to come. If not traditional software programs and web applikations will fall behind as being old (even if new) , static, and non flexible.
But it is not just the software developers who needs to rethink - the organisations using the software will too have to adjust their way of communicating with their users.
Among those we find the municipalities who among all ought to be social. But are they ready?
/Sik




Quote

Computerworld News Service: Web 2.0 kommer til at revolutionere samarbejdet med it-leverandører, forudsiger Forrester.

Vice president Christina Ferrusi Ross fortæller, at unge mennesker, der i dag begynder på arbejdsmarkedet, bringer en ny kultur med sig og forventer at udnytte sociale netværksværktøjer.

"De unge fra millenium-generationen er fleksible, nærmest for selvsikre, og de medbringer en ny attitude," fortæller hun til Computerworlds søsterblad i Storbritannien ved Forrester Services and Sourcing Forum i London i sidste uge.

"38 procent af de unge bruger social software hver dag sammenlignet med 13 procent hos de ældre generationer."

Dette ændrer, ifølge Christina Ross, hvordan erhvervslivet udnytter web 2.0, hvilket betyder, at man diskuterer strategi med leverandører og udvikler nye ideer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar