tirsdag den 24. marts 2009

Kortforsyningsseminar 2009 - Part 3


Hjælper eller hindrer de kendte teknologier integration af geografisk information i andre state-of-the-art IT-applikationer?
v. Clemens Portele
Clemens lagde ud med følgende spørgsmål:
  1. Hvordan finder man data?
  2. Hvordan får man data?
  3. Hvad gør man ved data?
  4. Hvordan skal data forstås?
Dernæst viste han Gartners Hype cycle nye teknologier i 2008 hvor mashups og cloud computing har været og er meget hypede. Herefter var det Gartners top 10 over mest 'disruptive' teknologier i 2008 og her klingede mashups og sociale netværk højt. Som eksempler nævnte han:
  1. Expedia
  2. Wikimapia
  3. Associated Press
  4. Craiglist
Dette er alt sammen meget godt men man savner voldsomt den offentlige sektor. Det er vigtigt at forstå at geografisk placering er i en given kontekst har relevans og at brugerskabt metadata er absurd vigtigt. Alt i alt prædikede Clemens at Web 2.0 bør og skal ud og tages i brug i det offentlige og at det kun vil øge værdien af det som allerede findes derude.
/Sik

 
Only Danish
/Sik



Ingen kommentarer:

Send en kommentar