tirsdag den 9. juni 2009

CO2 beregner fra Atkins


Fra Odense til København i bil ... 30,81 kg CO2 ...  

CO2 rapport
Estimeret CO2 udledning:
Estimeret samlet afstand:
30.81 kg
165.2 km
CO2 udledning fordelt på transport:
Afstand fordelt på transport:
Strækning
Transportform
Afstand (km)
CO2 (kg)
A-B
Bil
165.2
30.81

/Sik


30.81 kg CO2 travelling from Odense to Copenhagen by car ...
/Sik


Quote

I CO2 beregneren kan du indtaste en start- og slutadresse og få beregnet en estimeret værdi for CO2 udledning ved transport mellem adresser. Der kan angives hvilken transportform som anvendes.

Under brug af “via-punkter” kan kombinationer af forskellige transportformer angives, så beregningen af en transportvej fra bopæl til arbejdsplads eksempelvis kan inkludere cykel fra bopæl til tog-station, tog mellem to stationer og bus mellem tog-station og arbejdsplads.

Start CO2 beregneren



Read more: http://www.vcta.dk/dk.atkins.carbon.CarbonCalculator/CarbonCalculator.html

1 kommentar:

  1. Hej
    Jeg kan se at DSB's websider også er begyndt at udspy CO2-forbrug når jeg køber billetter.
    Men der er en ting der nager mig, for jeg tror at alle glemmer noget i deres beregning.
    Hvis jeg kører i bil udleder jeg så meget. Hvis jeg kører i bus udleder jeg så meget. Det er fint nok, men bussen og toget kører jo alligevel selvom jeg ikke tager med. Og de vejer jo alligevel 10 eller 100 tons og så betyder mine ca. 70 kg jo ikke så meget...
    Så skulle det forbrug ikke lægges oveni mit bil-forbrug? :-)
    /Tim

    SvarSlet