torsdag den 11. juni 2009

Vi skal vise dem!


Slip data fri og du skal se hvad der gemmer sig af magi deri ...
/Sik


Only Danish ...
/Sik




Quote

AF HENRIK HVID JENSEN

En af mine kæpheste er, at hvis blot offentlige data frigives, skal "Det Digitale Danmarks lange hale" nok finde innovative måder at anvende disse data på, til brug for såvel store som små målgrupper.

Jeg blev derfor begejstret, da min seneste blogpost om frigivelsen af DAGI-data, øjeblikkeligt medførte, at underskoven udviklede simple mashup's på toppen af DAGI.

Jeg tror på, at der sidder mange med gode ideer og vil derfor opfordre til, at man i de næste 10 dage laver spændende mashup's på baggrund af DAGI-dataene. 

Skriv en kort kommentar om dine DAGI-mashup's, så vil jeg samle dem og forsøge at få andre medier til at behandle emnet. 

Min ambition er, at dette skal fylde noget i medierne her op til sommerferien og disse eksempler skal være dokumentationen for at "den lange hale" er klar og bare venter på de rette data.

Hvis du mangler data til at god mashup så nævn også dette i en kommentar.

Til inspiration for tilgængelige offentlige data se Vejviser til offentlige data

Jeg udlodder gerne et antal eksemplarer af min bog til de bedste.


Read more: http://www.version2.dk/artikel/11172-vi-skal-vise-dem

Ingen kommentarer:

Send en kommentar