torsdag den 24. juli 2008

eBon

En gammel ide som måske snart bliver virkelighed. Se http://gisdk.blogspot.com/2008/07/f-styr-p-dine-kvitteringer.html
An old idea soon to be real. See http://gisdk.blogspot.com/2008/07/f-styr-p-dine-kvitteringer.html

/Sik


Vil du have bon en med ?

Jeg handler mange gange om ugen i den lokale brugs, det hænder også at jeg tager i Netto, og endelig en sjælden gang forvilder jeg mig ind i Bilka. Op til jul hvor julegaverne skal handles ind, farer jeg rundt i byens mange specialforretninger efter bogen til moster Anna, computerspillet til fætter Frands og ørevarmerne til svigerinden. Ud over det jeg kom efter, varerne altså, så samler jeg også en masse kassebon er med hjem, som for en lang stund fylder i pengepungen, for siden hen for en stor dels vedkommende, at ende deres dage i skraldespanden. Hvis jeg nu gad, så kunne disse bon er blive til et fint budget, hvor der var styr på mængden af indkøbt kolonial, antallet af røde vine og størrelsen på konens kosmetik og anden forskønnelsesindkøb. Men jeg gider ikke, jeg orker det ikke!
Vi bytter med et smil men husk at tage bon en med ...
Det er efterhånden blevet almindeligt at disse endeløse baner af smalt papir også gør det ud for
garantibeviser, og det er derfor vigtigt at man gemmer disse uvurderlige lapper, som dog desværre har det med at falme og helt forsvinde med tiden sammen med garantien.

Kan det ikke gøres smartere?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar